LEKCIA II. Editor, skratky v editore, podkladová mapa, vytvorenie vlastného scs súboru
Strana 1 z 1
LEKCIA II. Editor, skratky v editore, podkladová mapa, vytvorenie vlastného scs súboru
Vitajte v druhej lekcii o SCS editore a vytváraní módov pre hry od SCS konkrétne pre Euro truck simulator II.
V predchádzajúcej lekcii sme sa nastavili všetky potrebné parametre na spustenie editora, teraz ho zapneme.
Zapnite hru, po úvodných záberoch sa zobrazí dialogové okno s výberom profilu.
Stlačne kláves nad tabulátorom <; resp ~> na objaví sa konzola s aktívnym kurzorom kde napíšeme príkaz <edit a názov mapy akú chceme> teda napr edit austria ak vytvárame mapu s názvom austria // pôvodná mapa sa vola europe teda edit europe
Príkaz potvrdíme klávesou <ENTER>
Po načítavaní pôvodnej mapy (chvíľu to trvá) sa zobrazí už samotný editor konzolu zrušíme tou istou klávesou akou sme ju zapli <; resp ~>
Pri načítaní novej našej vlastnej mapy sa zobrazí editor avšak nebude v ňom nič, iba auto a pozadie červenej alebo čiernej farby.
Ak hra spadne je potrebné spraviť toto:
vymazať priečinok <editor> v /dokumenty/ets2
Taktiež musíme vymazať úplne všetky módy z priečinka dokumenty/ets2/mod
Základné skratky pre ovládanie pohybu v editore:
Myš :
pohybom ovládame smer a ľavým tlačidlom myši (ďalej len LTM)pracujeme s bodmi
Klávesnica:
<C>- kamera- voľný pohyb pomocou kláves WSAD , Q a E a myši // C- on a znova C pre off
<Page up & Page down> priblíženie alebo oddialenie // zoom a taktiež kolieskom myši ale to ide pomalšie
Všetko ďalšie si vysvetlíme neskôr no nás bude zaujímať aj kláves <F1> teda pomocník kde su napísané skratky aktuálne pre najnovšiu verziu hry.
Podklad teda predloha podľa ktorej postavíme mapu :
V pôvodnej mape pri stlačení klávesy <A> sa zobrazí podkladová mapa // poznáme tri možnosti zobrazenia podkladu I. 1x<A> podklad+ mapa II. 2x<A> len mapa III. 3x<A> len podklad
V našej to platí rovnako avšak potrebujeme vlastný súbor s podkladovou mapou; ako na to?
1. potrebujeme zohnať predlohu podľa ktorej budeme pracovať je to na vás podľa toho na akej mape a oblasti pracujete teda jej obrázok (osobne som zohnal mapu od OSC a požívam tú)
2. rozbalíme si súbory BASE.scs a DEF.scs niekde osobitne pomocou extractora (potiahneme scs archiv na extractor.exe) // umiestnenie viď lekcia I.
3. vytvoríme si priečinok s ľubovoľným názvom napr. test a do neho vytvoríme priečinky v tomto tvare test/material/editor a do priečinka editor z extrahovaného base.scs nakopírujeme súbor europe_bgn.dds
4. súbor upravíme ako potrebujeme a uložíme, no rozlíšenie nesmieme meniť teda 4096x4096 ak si dobre pamätám
5. v našom priečinku (test) si vytvoríme priečinok def teda test/def a do neho si nakopírujeme súbor editor_data.sii ktorý sa nachádza v def.scs
6. upravíme si tento súbor následovne:
/ teda hlavne názov nás zaujíma podla toho čo zapisujeme do konzoly napr edit austria a teda do toho suboru zapišeme austria.mbd
7. uložíme
8. celý obsah priečinka test vložíme do ZIP archívu takto: // teda že bude cesta následovne ZIParchív a v ňom budú material a def priečinky atd
9. vložíme do priečinka dokumenty/ETS2/mod
10. ak zapneme editor a stlačíme kláves <A> mal by sa nám zobraziť náš podklad a veľkost si upravíme ako nám vyhovuje
V lekcii III. sa budeme venovať už samotnej práci v editore
V predchádzajúcej lekcii sme sa nastavili všetky potrebné parametre na spustenie editora, teraz ho zapneme.
Zapnite hru, po úvodných záberoch sa zobrazí dialogové okno s výberom profilu.
Stlačne kláves nad tabulátorom <; resp ~> na objaví sa konzola s aktívnym kurzorom kde napíšeme príkaz <edit a názov mapy akú chceme> teda napr edit austria ak vytvárame mapu s názvom austria // pôvodná mapa sa vola europe teda edit europe
Príkaz potvrdíme klávesou <ENTER>
Po načítavaní pôvodnej mapy (chvíľu to trvá) sa zobrazí už samotný editor konzolu zrušíme tou istou klávesou akou sme ju zapli <; resp ~>
Pri načítaní novej našej vlastnej mapy sa zobrazí editor avšak nebude v ňom nič, iba auto a pozadie červenej alebo čiernej farby.
Ak hra spadne je potrebné spraviť toto:
vymazať priečinok <editor> v /dokumenty/ets2
Taktiež musíme vymazať úplne všetky módy z priečinka dokumenty/ets2/mod
Základné skratky pre ovládanie pohybu v editore:
Myš :
pohybom ovládame smer a ľavým tlačidlom myši (ďalej len LTM)pracujeme s bodmi
Klávesnica:
<C>- kamera- voľný pohyb pomocou kláves WSAD , Q a E a myši // C- on a znova C pre off
<Page up & Page down> priblíženie alebo oddialenie // zoom a taktiež kolieskom myši ale to ide pomalšie
Všetko ďalšie si vysvetlíme neskôr no nás bude zaujímať aj kláves <F1> teda pomocník kde su napísané skratky aktuálne pre najnovšiu verziu hry.
Podklad teda predloha podľa ktorej postavíme mapu :
V pôvodnej mape pri stlačení klávesy <A> sa zobrazí podkladová mapa // poznáme tri možnosti zobrazenia podkladu I. 1x<A> podklad+ mapa II. 2x<A> len mapa III. 3x<A> len podklad
V našej to platí rovnako avšak potrebujeme vlastný súbor s podkladovou mapou; ako na to?
1. potrebujeme zohnať predlohu podľa ktorej budeme pracovať je to na vás podľa toho na akej mape a oblasti pracujete teda jej obrázok (osobne som zohnal mapu od OSC a požívam tú)
2. rozbalíme si súbory BASE.scs a DEF.scs niekde osobitne pomocou extractora (potiahneme scs archiv na extractor.exe) // umiestnenie viď lekcia I.
3. vytvoríme si priečinok s ľubovoľným názvom napr. test a do neho vytvoríme priečinky v tomto tvare test/material/editor a do priečinka editor z extrahovaného base.scs nakopírujeme súbor europe_bgn.dds
4. súbor upravíme ako potrebujeme a uložíme, no rozlíšenie nesmieme meniť teda 4096x4096 ak si dobre pamätám
5. v našom priečinku (test) si vytvoríme priečinok def teda test/def a do neho si nakopírujeme súbor editor_data.sii ktorý sa nachádza v def.scs
6. upravíme si tento súbor následovne:
/ teda hlavne názov nás zaujíma podla toho čo zapisujeme do konzoly napr edit austria a teda do toho suboru zapišeme austria.mbd
7. uložíme
8. celý obsah priečinka test vložíme do ZIP archívu takto: // teda že bude cesta následovne ZIParchív a v ňom budú material a def priečinky atd
9. vložíme do priečinka dokumenty/ETS2/mod
10. ak zapneme editor a stlačíme kláves <A> mal by sa nám zobraziť náš podklad a veľkost si upravíme ako nám vyhovuje
V lekcii III. sa budeme venovať už samotnej práci v editore
kapo944- Admin
- Posts : 133
Points : 10136
Join date : 04.04.2015
Similar topics
» LEKCIA VII. Editor- značky/sign
» LEKCIA VI. Editor- model/models
» LEKCIA V. Editor-Prefaby/križovatky
» LEKCIA IV. Editor-cesty po druhé
» LEKCIA III. Editor-cesty po prvé
» LEKCIA VI. Editor- model/models
» LEKCIA V. Editor-Prefaby/križovatky
» LEKCIA IV. Editor-cesty po druhé
» LEKCIA III. Editor-cesty po prvé
Strana 1 z 1
Povolenie tohoto fóra:
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
|
|