SVK MAP ETS2
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DevBlog #1 – 25.10.2015 – Prvé vydanie blogu

Goto down

 DevBlog #1 – 25.10.2015 – Prvé vydanie blogu Empty DevBlog #1 – 25.10.2015 – Prvé vydanie blogu

Odoslať pre kapo944 Po október 26, 2015 11:10 am

Vitajte pri mojom prvom vydaní vývojárskeho denníka.

Dlho som premýšľal nad tým, čo by mal taký denník obsahovať.
Rozhodol som sa, že najprv by bolo najlepšie predstaviť náš tím. Pracujeme na mape v dvoch skupinách, prvá robí hlavný vývoj, druhá pomocné práce, kontrolu atď..
Na hlavnom vývoji zatiaľ pracujeme štyria: ja – Kapo944, Ullsus, Shifer a Kuko.
Ďalej s nami spolupracuje Jakub Amb ktorý sa venuje videám, vďaka nemu máme vlastný YT kanál,
kde nájdete rôzne návody a videá z našej mapy. Samozrejme takýto rozsiahly vývoj sa nemôže zaobísť bez ľudí, ktorí všetko kontrolujú a skúšajú,
áno, hovorím o betatesteroch, máme ich troch, vďaka nim minimalizujeme rôzne chyby.

Možno si niekto povie že, vytvoriť takúto mapu nieje náročné, áno, aj ja som si to myslel. Ibaže pravda je niekde uprostred, ak viete čo chcete robiť,
a ste sám, tak to ide pomerne ľahko, ale veľmi pomaly. A ak sa stretávate s problémami ktoré sú vážne zaberie veľa času, kým ich vyriešite.
Na druhej strane čím viac ľudí, tým ťažšie sa veci organizujú a korigujú. Takže by som chcel poďakovať všetkým,
čo mi pomáhajú s projektom priamo aj nepriamo ako spätnú odozvu, Ďakujem Smile

Na hlavnom vývoji sa podieľame ako som spomínal štyria.

Budem skromný, začnem sebou. Hlavne preto, že som tento projekt založil sám, k čomu ma doviedli dva dôvody.
Prvým bola zvedavosť či sa mi znova podarí vytvoriť niečo, čo sa páči ľudom a prinesie im to radosť, druhý dôvod bolo vytovriť hlavne na Slovensku komunitu ľudí,
ktorá by sa zaujímala o podobné veci ako sú modelovanie, programovanie, grafika, a iné.
Na mape som začal pracovať od júla 2013 prípravou podkladov a rozhodovaním sa či sa do toho mám pustiť, alebo nie. A 9. septembra som začal pracovať a neľutujem to.
Začal som veľmi jednoducho, no postupne som sa začal zlepšovať, aj dnes si môžete všimnúť na starých častiach mapy kde som začínal, ako to tam vyzerá.
Netušil som, že tovrenie mapy je taká zložitá vec, nejde len o cesty, musíte sa držať podkladu, musíte riešiť hlavne na začiatku veľa problémov a rozmyslieť sa čo vlastne chcete.
Mnohé drobnosti ako lampy, chodníky, stromy, lavičky, som dlhé hodiny vkladal do mapy a prerábal množstvo vecí aby to bolo tak ako som chcel, a aj napriek tomu to tak ako som chcel nevyzeralo


Riešil som vážne problémy s dopravou, cestami, hra padala vkuse, ale nakoniec sa mi podarilo postupom času odstrániť vážne chyby. Pri vydaní druhej verzie mapy ma kontaktoval človek ktorý znamenal veľký pokrok v propagácii vtedy ešte mojej mapy.

Ullsus bol ten kto ma objavil, vďaka nemu sa vytvorila naša FB stránka, založilo fórum a aj webová stránka.
Pomohol mi dostať mapu medzi ľudí, komunikuje s ľuďmi a je správca našich stránok a fóra. Bez neho by mapa nebola až taká známa a nedozvedel by sa o nej další človek z nášho tímu.

Shifer, človek ktorý ma dotiahol k práci nielen na mape ale aj na modeloch do nej. Jeho hlavná činnosť sa zameriava na tvorbu textúr do mapy, bez neho by som však dodnes nevedel vytvárať modely.
Spolu s ním som začal vytvárať dopravné značky a presedeli sme nad nimi hodiny. Riešili sme veľmi veľa vecí, ohľadom mapy a veľmi sme sa posunuli. A výsledok stojí podľa mňa za to. Časom som ho naučil pracovať v editore a ide mu to veľmi dobre,
úsek medzi Prešovom a Lipníkmi vytvoril on a vyskúšate si ten úsek v najbližšej verzii mapy.

Kuko je zatiaľ najnovšim členom tímu. Je to veľmi vytrvalý a trpezlivý človek, klobúk dole, vytvoriť 400 textúr za dva dni by som nedokázal ani ja.
Priznám sa keď k nám zavítal, nepamätám si, prečo k nám chcel prísť, čo ho zaujímalo.
Ale pustil sa do všetkých úloh, ktoré som nemal čas riešiť. On stojí za výmenou dopravných značiek na celej mape, venoval sa tomu dlho, ale dokázal to hravo zvládnuť.
Potom som zistil, že k nám zavítal, aby nám pomáhal s textúrami a grafikou. Naučil sa pracovať v editore a už pracuje na novom úseku cesty na mape.

Určite ste si všimli, že okolo mapy je v poslednej dobe veľmi ticho, je to hlavne z dôvodu riešenia hustoty dopravy A.I..
Ďalší dôvod je otvorenie prvej časti úseku diaľnice Jánovce-Jablonov, ktorý dokončujeme. Podarilo sa nám ostrániť niektoré chyby, na ktoré ste poukazovali o ktorých ste písali.
V najbližšej verzii sa môžete tešiť na nové úseky ciest hlavne na strednom Slovensku, spomeniem Lovinobaňu, Párnicu, Dolný Kubín a na východe Klčov.
Viem že to nieje veľa za ten čas, a chápem že by ste každý chceli mať to svoje mesto kde bývate, no je toho veľmi veľa.
Chcel by som na mape mať všetky krajské mestá, z toho už máme na mape Prešov hotový, až na sever mesta a Košice ktoré plánujem prerobiť.

Ak ste toto prečítali do konca tak Vám ďakujem, a odkazujem že najbližšie vydanie mapy by malo byť veľmi skoro Smile

– Kapo944, zakladateľ

kapo944
Admin

Posts : 133
Points : 10136
Join date : 04.04.2015

Návrat hore Goto down

Návrat hore

- Similar topics

 
Povolenie tohoto fóra:
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.