LEKCIA III. Editor-cesty po prvé
Strana 1 z 1
LEKCIA III. Editor-cesty po prvé
Vitajte, ďakujem že toto čítate , ak ste prišli sem tak vedzte že teraz začne ta pravá zábava.
1. zapneme si editor //vid lekcia II.
2. máme veľké okno pred sebou a to je naša pracovná plocha
3. pred sebou by ste mali mat autíčko a pod ním by sa mala zobrazovať podkladová mapa (dalej len bmapa) / podkladová mapa vid lekcia II.
CESTY:
1. pre vytvorenie cesty používame klávesu <1>(+) hore nad písmenami ne na numpade a klávesu <E> //1,2,3... sú skraty na cesty budovy križovatky atd. // <E> new item nová položka vid lekcia II.
2. teda stlačíme <1> a potom kláves <E> a zobrazí sa nám tabuľka s názvom road item, no my však klikneme na plochu 1x LTM a niekde inde trochu dalej na ploche znova 1x LTM // LTM ľavé tlačidlo myši
3. pred nami sa zobrazí jeden diel cesty a stlačíme klaves <ESC> // <ESC> JE NAJDôLEŽITEJšÍ KLÁVES, VŽDY SA NÍM STORNUJE AKCIA KTORÚ ROBÍME A VRACIAME SA DO ZÁKLADNEJ POLOHY , VŽDY HO STLAČTE AK NIEČO DOKONČÍTE či už pohyb alebo niečo iné
4. máme cestu položenú
5. každý diel má minimálne dva body (spájame ako auto dráhu do seba zapadajú časti) zelený a červený .
BODY (NODE) //platí pre cesty
1. zelený a červený spájame je to OK
2. zelený a zelený nespájame neje to OK
3. červený a červený nespájame neje to OK
ak máme 2 a viac takýchto dielov tak ich potrebujeme spojiť.
Spájame a posúvame body klávesom <M> a LTM posúvame
AK nám cesty nejdú spojiť a body súhlasia znamená že nemajú rovnakú výšku:
Výška
1. na to nevhodný je stlačíme <H> a ručne kliknutím na 1 bod LTM a posúvame myšou a tým meníme výšku nepresne // najlepšie ho využijete na tvorbu kopcov a dolaďovanie terénu
2. vhodný je stlačíme kláves <N> a klikneme na prvý bod ktorý chceme spojiť LTM a zobrazí sa tabuľka node properties
nastavíme výšku akú chceme , pre dva spájané body musí byť rovnaká a body spojíme // požívame hlvane pri potrebe presnej výšky to jest napr v meste, či mosty a rieky
3. stlačíme a držíme kláves <ALT>, <M> a spájame body posunom LTM jeden na druhý
Teraz dokážeme spájať body čo je veľmi dôležité pre pokračovanie, a nabudúce si ukážeme ako upravujeme nastavenia cesty a čo konkrétne veci znamenajú pri cestách // nezabudnite hru uložiť....
1. zapneme si editor //vid lekcia II.
2. máme veľké okno pred sebou a to je naša pracovná plocha
3. pred sebou by ste mali mat autíčko a pod ním by sa mala zobrazovať podkladová mapa (dalej len bmapa) / podkladová mapa vid lekcia II.
CESTY:
1. pre vytvorenie cesty používame klávesu <1>(+) hore nad písmenami ne na numpade a klávesu <E> //1,2,3... sú skraty na cesty budovy križovatky atd. // <E> new item nová položka vid lekcia II.
2. teda stlačíme <1> a potom kláves <E> a zobrazí sa nám tabuľka s názvom road item, no my však klikneme na plochu 1x LTM a niekde inde trochu dalej na ploche znova 1x LTM // LTM ľavé tlačidlo myši
3. pred nami sa zobrazí jeden diel cesty a stlačíme klaves <ESC> // <ESC> JE NAJDôLEŽITEJšÍ KLÁVES, VŽDY SA NÍM STORNUJE AKCIA KTORÚ ROBÍME A VRACIAME SA DO ZÁKLADNEJ POLOHY , VŽDY HO STLAČTE AK NIEČO DOKONČÍTE či už pohyb alebo niečo iné
4. máme cestu položenú
5. každý diel má minimálne dva body (spájame ako auto dráhu do seba zapadajú časti) zelený a červený .
BODY (NODE) //platí pre cesty
1. zelený a červený spájame je to OK
2. zelený a zelený nespájame neje to OK
3. červený a červený nespájame neje to OK
ak máme 2 a viac takýchto dielov tak ich potrebujeme spojiť.
Spájame a posúvame body klávesom <M> a LTM posúvame
AK nám cesty nejdú spojiť a body súhlasia znamená že nemajú rovnakú výšku:
Výška
1. na to nevhodný je stlačíme <H> a ručne kliknutím na 1 bod LTM a posúvame myšou a tým meníme výšku nepresne // najlepšie ho využijete na tvorbu kopcov a dolaďovanie terénu
2. vhodný je stlačíme kláves <N> a klikneme na prvý bod ktorý chceme spojiť LTM a zobrazí sa tabuľka node properties
nastavíme výšku akú chceme , pre dva spájané body musí byť rovnaká a body spojíme // požívame hlvane pri potrebe presnej výšky to jest napr v meste, či mosty a rieky
3. stlačíme a držíme kláves <ALT>, <M> a spájame body posunom LTM jeden na druhý
Teraz dokážeme spájať body čo je veľmi dôležité pre pokračovanie, a nabudúce si ukážeme ako upravujeme nastavenia cesty a čo konkrétne veci znamenajú pri cestách // nezabudnite hru uložiť....
kapo944- Admin
- Posts : 133
Points : 10133
Join date : 04.04.2015
Similar topics
» LEKCIA IV. Editor-cesty po druhé
» LEKCIA VII. Editor- značky/sign
» LEKCIA VI. Editor- model/models
» LEKCIA V. Editor-Prefaby/križovatky
» LEKCIA II. Editor, skratky v editore, podkladová mapa, vytvorenie vlastného scs súboru
» LEKCIA VII. Editor- značky/sign
» LEKCIA VI. Editor- model/models
» LEKCIA V. Editor-Prefaby/križovatky
» LEKCIA II. Editor, skratky v editore, podkladová mapa, vytvorenie vlastného scs súboru
Strana 1 z 1
Povolenie tohoto fóra:
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
|
|